سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خانواده
قالب وبلاگ

 

دوستم می خواست به سفر برود، ... تمام نکات ایمنی از قبیل قفل های محکم که بازکردنشان مشکل بود، پنجره های محکم آهنی،  را در مورد خانه رعایت کرده بود، و با خیال راحت با خانواده اش در تعطیلات تابستانی به مسافرت رفته بود. امّا در کمال تعجب وقتی از سفر بر گشت متوجه شد که تمام وسایل سبک و گران قیمت منزلش را به سرقت برده اند. دوستم (اعصابش) به هم ریخته بود، اشک می ریخت و این کلمات را مرتباً از او می شنیدم و دیگری چیز دیگری از گفته  هایش یادم نیست:

-چطور وارد خانه ام شدند؟

چه جوری کلید ها را با این همه احتیاط و ایمنی که ما به کار برده بودیم باز کرده اند؟

این شیاطین از چه کلیدهایی استفاده کرده اند؟

من برایش خیلی متأسف بودم ، دلداریش دادم  و از او خواستم که (إنالله و إنّا الیه راجعون) بخواند و صادقانه به او گفتم که: هممین که با شوهرشان به سلامتی از سفر طولانی برگشته اند ، خود نعمتی الهی بزرگی است که هیچ چیز با آن برابری نمی کند و بعد برایش دعا کردم و ازخداوند خواستم که  به جای آنچه از دست داده اند چیزهای بهتری به آنها ارزانی فرماید و جای انها را برایشان پرکند، سپس خداحافظی کرده از او جدا شدم، در راه با خودم همان سؤالات عجیبی را که دوستم از خود می پرسید را تکرار کردم:

راستی چطور توانستند به این قفلهای محکم و پنجره های آهنی نفوذ کنند؟

یک دفعه  اینگونه، تصور کردم که گویا خانه ی دوستم قلب مردی است که همسرش می خواهد آن را به روی خود باز کند و چون ملکه ی تاجداری در آن ساکن شود این بود که از خود پرسیدم:

آیا می شود که دزدها از همسری که عاشق سینه چاک و دلباخته ی شوهرش است ، ماهرتر و زرنگ تر باشند؟

و آیا آن خانم وشریک زندگی که شب وروز خود را برای شوهر و فرزندانش خسته می کند و عمرش را به پایشان می ریزد، ممکن است با این همه پشتکارو تحمّل و ایمانی که به پاداش آخرت دارد، نتواند کلیدها ی قلب شوهرش را بدست آورد؟

و آیا مگر امکان دارد که همسری چون شمع بسوزد و هستی خود را به شوهر و فرزندان ارزانی کند امّا کس دیگری قلب شوهرش را شکار کند؟

همسر گرامی و مسلمان:

بسیاری از مردان ما به حکم الفت و خوشرفتاری خود با همسران زندگی را به سر می برند، نه با انگیزه و قوّه ی عشق و دوست داشتن آنان و اینکه نتوانند بدون آنها زندگی کنند و به شدت به آنان عادت کرده باشند. گاهی هم وقتی کار از کارمی گذرد، تحمّل عادت کرن شوهران به دوری از همسران برایشان چندان ناراحت کننده ومشکل نیست زیرا دلها به روی هم بسته ، احساس ها از هم دور و دلها به یاد شریک زندگی نمی تپد و شوق دیدار همسر ، شوهر را مجبور نمی کند که بعد از یک روز کاری طولانی با عجله واشتیاق برای بهره مندی از دیدار و همصحبتی شریک زندگیش ، به آشیانه اش باز گردد.

من و بسیاری از خواهران و برادران همفکرم به جد به این معتقدیم که راه یافتن به قلب همسر یا شوهر ماجرایی سخت، مهم و مشکل است ، امّا با استفاده از  تجربه ی خود و شنیدن تجربه ی دیگران ، به جرأت می توانم بگویم که این کار از آنچه همسران می پندارند، بسیار  آسانتر است و معادله ی زیر بر آن حاکم است:

عشق+ صبر+ جدیّت= سعادت وخوشبختی دنیا و آخرت

و هر چند دوراندیشی در کار بیشتر باشد، انجام آنها ساده تر و موفقیت در کار بیشتر و نتیجه ی عشق ورزیدن ، دوست داشته شدن ،نتیجه  محبت کردن ، محبّت دیدن  خواهد بود از کلمات زیبا وشیرین ومحبت آمیز رودخانه هایی از عسل خوشبختی و آرامش و تفاهم جاری خواهد شد.

همسر عزیز ! خواهر مسلمانم!

ده اشتباه ویرانگر وجود دارد که ارتکاب آنها از سوی همسران در بسیاری موارد سبب طلاق یا تنفر و بغض شدید شوهر می گردد... لازم است که قبل از اینکه کلید های دروازه ی قلب شوهران را برایت بگوییم، برای نیفتادن در چنین اشتباهاتی، از آنها آگاه شوی . این اشتباهات عبارتند از:

1-    به وجود آوردن مشکلات بزرگ با خانواده شوهر ، که باعث می شود شوهر، در بین دوست داشتن  خانواده خود و همسرشبر سر دوراهی گیر کند، که این منجر به کم شدن محبت و احترام او نسبت به همسرش خواهد شد.

2-     به بدی سخن گفتن از مادر یا پدر شوهر

3-    بی احترامی به شوهر به خصوص در حضور دیگران

4-    زیرسؤال بردن کرامت و مردانگی شوهر حتی به شوخی و مزاح

5-    مقایسه کردن خود با شوهر به خصوص در مواردی که همسر از شوهر بالاتر است مانند ثروت و نسب و سواد و غیره.

6-    اذیت نمودن شوهر با شکوه  دائم و پیوسته از حال خود 

7-    اهمیت ندادن به فراهم کردن اسباب آرامش و راحت شوهر از نظر جا و وقت خواب . گفته اند که یکی از بدترین چیزها در زندگی زناشویی این است که همسر اهمیتی به زمان استراحت وخواب شوهر ندهد و درست در آن وقت جاروبرقی یا لباسشویی را روشن کند یا نسبت به ساکت کردن کودکان بی تفاوت باشد. یکی از چیزهایی که شوهر را عصبانی وناراحت می کند همان مواردی است که از قدیم أمّ ایاس در نصیحتی که به دختر خود کرده،از آن سخن گفته که : (احفظی له خصالاً عشرًا تکن لکِ ذخرًا منها: أما الخامسة والسادسة: فالتعاهد لوقت طعامه، والتفقد لحین منامه، فإن حرارة الجوع ملهبة وتنغیص النوم مغضبة.)( ده خصوصیت را برای شوهرت داشته باش تا از او خیر ببینی ... و اما پنجم و ششم اینکه وقت غذا خوردن او را خوب بدان و زمان خواب او را رعایت کن، زیرا ناراحتی گرسنگی ، باعث از کوره در رفتن انسان ، و برهم ریختن راحتی در وقت خواب، مرد را عصبانی می کند)

8-    اهمیت ندادن به غذا و لباس و تمیزی خانه .شاید شوهر برای مدتی در صورت آماده نبودن غذای خوب یا لباس تمیز و مرتّب سکوت کند و تحمّل نماید امّا بدون شک بعد از مدتی در صورت ادامه این وضعیت، ورق برگشته وبه شدّت از همسر ناراضی خواهد گشت. 

9-    دوری از همبستری(مباشرت شرعی) با شوهر بدون عذر ...... که این مورد یکی از مهم ترین دلایل ناراحت شدن شوهران از همسران و(خدای نکرده) باعث نفرین همسر تا صبح از سوی ملائک(فرشتگان) الهی می شود.

10-              ظاهر شدن با قیافه ای زشت و مشمئز کننده پیش شوهر ، به خصوص در مواردی که مربوط به بهداشت ونظافت شخصی می شود.

 

من در روابطم با شوهرم از سیاست سحر و جادوی حلال استفاده می کنم.

یکی از همسران به من گفت :" کلمات زیبا و سخن شیرین نوعی از سحر و جادوی حلال است که من در روابط خود از آن استفاده می کنم واز طرفی سعی می کنم خشم خود را فرو برده وکنترل کنم و در رابطه با شوهرم زود از کوره در نروم و وقتی عصبانی است با او بحث و مجادله نمی کنم بلکه همیشه بر این نکته اصرار دارم که رضایت شوهرم از هر چیز دیگری در زندگیم برایم بیشتر اهمیت دارد.

شخصیت هر مردی کلید خاص خود را دارد که باید هر خانمی این کلید را داشته باشد، شاید شوهری از این خیلی خوشش بیاید که رابطه همسرش با خانواده پدریش خوب باشد، شوهر دیگری ممکن است بسیار به این علاقمند باشد،که همسرش کارهایی مانند آرایش خود برای شوهر را انجام دهد یا برایش غذای خاصی بپزد یا با شیوه ی خاصی از او استقبال کند.... امّا به نظر من مهم ترین نکته این است که در زندگی ما همه چیز در برابر تفاهم و درک متقابل و همدلی، تسلیم می شود و من همیشه سعی دارم که به شوهرم نزدیکتر شوم و چیزهایی را که او دوست دارد من نیز دوست داشته باشم ، زیرا نزدیک شدن همسران به همدیگر در تداوم و بقای زندگی زناشویی اثر عظیمی دارد. (پایان قسمت اول)

 


[ جمعه 90/7/8 ] [ 5:29 عصر ] [ عسلی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ
آرشیو مطالب
امکانات وب